جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

مقالات آرايشي و بهداشتي

آرايش چيست و انواع مدل هاي آرايشي

۲۱ بازديد

آرايش در لغت به معناي تركيب و ساختار است و در اصطلاح به معني آرايش صورت است. در سراسر دنيا ، اين رشته زيبايي توسط ميكاپ آرتيست ها در مدل ها و سبك هاي مختلفي طبقه بندي مي شود و طيف گسترده اي را شامل مي شود. در مقاله آرايش چيست و انواع مختلف سبك آرايش ، ما مي خواهيم انواع مدل هاي آرايش را به شما معرفي كنيم.

آرايش چيست؟
آرايش يك آرايش طبيعي است كه براي از بين بردن نقص هاي احتمالي صورت و افزايش زيبايي استفاده مي شود. برخلاف آرايش كه از روش هاي سايه روشن و روشن براي اصلاح صورت استفاده مي كند ، اين كار را فقط با رنگ انجام مي دهد. در حقيقت ، آرايش بر فرم ها تأكيد ندارد و فقط به صورت رنگ مي بخشد.

سبك يا آرايش در آرايش به چه معناست؟
سبك به معناي روش انجام آرايش است كه وزن و هماهنگي رنگ را در آرايش صورت تقسيم مي كند. انواع سبك هاي آرايش را مي توان بر اساس نحوه استفاده از عمق و رنگ و همچنين تعادل بين آرايش و قسمت هاي مختلف صورت دسته بندي كرد. در دنياي آرايش ، چندين سبك يا سبك معروف وجود دارد كه از جمله آنها مي توان به سبك هاي كلاسيك ، اروپايي ، عربي ، هاليوود و ... اشاره كرد كه همه اين سبك ها طيف وسيعي از جلوه ها را دارند.

تأثير در آرايش به چه معناست؟
افكت يا مدل به معناي بازي با عناصر آرايش و استفاده از رنگ و گرما در اجزاي صورت است. در واقع ، ما با دنيايي از رنگها و سبك هاي نامحدود روبرو هستيم كه در آن خلاقيت حرف اول را مي زند. در حقيقت ، يك آرايشگر مي تواند با حفظ سبك آرايش دلخواه خود ، هر جلوه يا مدلي را در آرايش ايجاد كند.
 


سبك در آرايش به چه معناست؟
انواع سبك هاي آرايش صورت
در هر سبك آرايش صورت ، از رنگ هاي آرايشي با نسبت خاصي استفاده مي شود. به عنوان مثال ، تفاوت بين سبك هاي آرايشي عربي و اروپايي در غلظت رنگ هاي استفاده شده در آن است. در حالي كه به سبك اروپايي است ، تمام ميكاپ آرتيست ها سعي مي كنند با استفاده از رنگ هاي ملايم و طبيعي آرايش را انجام دهند.

سبك كلاسيك در آرايش
قانون كلي در سبك كلاسيك اين است كه اگر آرايش چشم تيز و ضخيم است ، آرايش لب بايد رنگي ملايم و روشن داشته باشد. عكس اين اصل نيز صدق مي كند. اين بدان معناست كه در صورت استفاده از رنگ هاي ملايم و طبيعي در آرايش چشم ، مجاز به استفاده از رنگ هاي تيره و به اصطلاح فرياد براي آرايش لب هستيم. معمولاً از رژ لب هاي سبك كلاسيك با رنگ هاي كلاسيك مانند قرمز و زرشكي استفاده مي شود. در ناحيه چشم ، از خط چشم سياه براي مطابقت با سايه هاي نرم استفاده مي شود. معمولاً در اين سبك از رژگونه به طور نامحسوس استفاده مي شود و بيشترين تأكيد روي رژ لب و آرايش چشم است.
 


سبك آرايش كلاسيك 
آرايش مصريدر آرايش مصري ، آرايش چشم بسيار معروف است ، در اين حالت بايد دو خط چشم در بالا و پايين چشم به موازات يكديگر كشيده شوند و گوشه هاي انتهايي كه تقريباً به اندازه يك نوك انگشت هستند ، بالاخره پيوسته و بسته شد. پس از آن ، سايه چشم سياه براي تغذيه گوشه هاي خارجي چشم و سايه چشم براق مانند مس يا طلا براي گوشه هاي داخلي چشم استفاده مي شود. از رنگ هاي بژ و طلايي براي جلوه دادن بيشتر چشم ها در ناحيه زير چشم استفاده مي شود. براي انتخاب رنگ رژ لب و رژگونه مي توانيد مطابق توناليته چشم عمل كرده و از رنگ هاي مسي آتشين يا موارد مشابه استفاده كنيد. در مرحله آخر ، براي تكميل جو مصر ، مي توانيد كمي رژگونه طلايي روي قسمت هاي برجسته گونه ها و پيشاني بماليد.
 


مدل آرايش مصري
سبك شرقي در آرايش صورت
در آرايش به سبك شرقي ، تأكيد زيادي بر استفاده از رنگ هاي شاد و زنده وجود دارد. در واقع استفاده از رنگهاي شاد روي لب و چشم بلامانع است و مجاز به نقض قاعده سبك كلاسيك هستيد. معمولاً استفاده از رنگهاي شاد و گرم مانند قرمز ، بنفش ، سرمه اي ، سرخابي ، قهوه اي و ... به وفور در اين نوع آرايش ديده مي شود.
آرايش ژاپنيمدل آرايش ژاپني يكي از زيرمجموعه هاي سبك شرقي است كه براي پايه گذاري صورت در رنگ هاي روشن تر از پوست يا همان رنگ استفاده مي شود. براي آرايش چشم از سايه هاي تيره مانند دودي در تمام قسمت هاي پلك استفاده مي شود و به حالت كشيده تغذيه مي شود. مژه مصنوعي مناسب براي اين سبك آرايش رشته هاي كم پشت و گوشه هاي بلند است. براي رژ لب ، از رنگ هاي شاد استفاده مي شود و قسمت گونه به طور نامحسوس سرخ مي شود.

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.