جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

مقالات آرايشي و بهداشتي

انواع مدل هاي آرايش و ميكاپ صورت

۴۴ بازديد

در آرايش هاي اروپايي معمولاً از روشن ترين رنگ ها براي تغييرات ظريف استفاده مي شود. وزن آرايش روي لب و چشم برابر است و بيشترين تمركز بر روي رفع نقايص پوست است. غلظت و شدت رنگ ها در سبك آرايشي اروپايي به طور قابل توجهي از ساير سبك هاي آرايشي ملايم تر است. علاوه بر اين ، استفاده از رنگ هاي سرد و گرم به يك اندازه مهم است و با رعايت هماهنگي رنگ ها در صورت مشاهده مي شود.در آرايش سبك اروپايي ، تمركز بر زيرسازي پوست و از بين بردن مشكلات ظاهري آن است و از آرايش سنگين خودداري مي شود. در اين مدل كار به گونه اي انجام مي شود كه زيبايي طبيعي صورت فرد ملاك قرار مي گيرد و از رنگ هاي آرايشي استفاده مي شود كه اين طراوت و زيبايي طبيعي را حفظ مي كند. سايه هايي با رنگ هاي ملايم و مات ، خط چشم نازك و طبيعي ، رنگ هاي شاد اما ملايم روي لب ها و گونه ها از جمله ويژگي هاي اين سبك آرايش است. همچنين از مژه هاي مصنوعي يك يا سه شاخه استفاده مي شود كه در كنار مژه هاي طبيعي فرد قرار مي گيرند تا مژه ها نيز طبيعي باشند.سبك اروپايي زيرمجموعه ديگري به نام سبك مد دارد كه از رنگ هاي شاد و زنده استفاده مي كند. معمولاً از طيف رنگي گرم و سرد به يك اندازه استفاده مي شود و بيشترين تمركز روي رنگهاي مات است. البته ، ميكاپ آرتيست بسته به شرايط و موضوع مي تواند از رنگ هاي درخشان در نواحي چشم و لب استفاده كند.

مدل آرايش اروپايي
سبك هاليوود در آرايش صورت
در سبك هاليوود ، تمركز معمولاً روي ايجاد تعادل در صورت است و اين كار آنقدر ظريف انجام مي شود كه بيننده فكر مي كند آرايش صورت وجود ندارد. در اين سبك از مصرف زياد فونداسيون اجتناب مي شود. همچنين استفاده از رنگ هاي پايه نزديك به رنگ طبيعي پوست بسيار رايج است. البته استفاده از رنگهاي شاد تا حدي كه باعث از بين رفتن چهره طبيعي نشود نيز مجاز است. در سبك هاليوود ، گاهي اوقات با تضاد شديد آرايش در چشم و لب مواجه مي شويم. به عنوان مثال ، گاهي اوقات با اثرات جالب سياهي دور چشم و تغيير رنگ جالب در ناحيه لب مواجه مي شويم.
 

سبك آرايش هاليوود
سبك عربي در آرايش صورت
در سبك عربي شاهد استفاده از رنگ هاي با غلظت بالا هستيم. استفاده از رنگ هاي گرم و تيره نيز بسيار رايج است. آرايش به سبك عربي معمولاً بسيار چرب و شلوغ است و تغييرات شديدي در آن ايجاد مي شود به طوري كه كاملاً قابل مقايسه با ساير سبك هاي آرايش است. در اين سبك آرايشي ، استفاده از رنگ هاي سنگين و براق براي هر دو قسمت چشم و لب مجاز است. علاوه بر اين ، بر برجسته سازي گونه ها و لب ها تأكيد مي شود. از زمينه هاي تيره نيز براي ايجاد سايه هاي تيره در روش كانتورينگ استفاده مي شود.
آرايش خليج فارسدر اين مدل آرايش ، استفاده از سايه ها و لايه هاي خطي با مرزهاي واضح به وفور مشاهده مي شود. استفاده از رنگ هاي روشن ، تيره و سرد در آرايش چشم بسيار رايج است و از خط چشم هاي رنگي بسيار استفاده مي شود. علاوه بر اين ، نقاشي هاي فانتزي اطراف چشم يا سنگ هاي قيمتي بسيار رايج است. رنگ هاي شاد مانند صورتي تيره ، قرمز و زرشكي اغلب به طور گسترده اي براي رژ لب و رژگونه استفاده مي شود. فونداسيون آرايشي استفاده شده در فونداسيون پوست تيره است و از سايه هاي روشن شديد استفاده مي كند.
 


مدل آرايش خليج فارس 
آرايش لبنانييكي از زيرمجموعه هاي سبك عربي در آرايش صورت ، مدل لبناني است. در اين مدل ميكاپ از گوشي هاي ميكاپ سنگين و روغني با قدرت پوشش بالا براي زير سازي صورت استفاده مي شود. براي سايه چشم ، استفاده از رنگ هاي مشكي ، سرمه اي و قهوه اي سوخته بهترين گزينه است. مدل سايه گربه نيز در اين سبك بسيار محبوب است. علاوه بر اين ، خط چشم تيره و پهن معمولاً بالا و پايين پلك كشيده مي شود و قسمت داخلي پلك نيز با خط چشم تيره مي شود. بسته به رنگهاي مكمل استفاده شده در سايه ، رنگ رژ لب نيز انتخاب شده و با رژگونه تغذيه مي شود. در آخر ، از مژه هاي مصنوعي ضخيم و ضخيم براي ديده شدن بيشتر چشم ها استفاده مي شود.
 
مدل آرايش لبناني
لوازم جانبي لازم براي آرايش صورت 
ابزارهاي مختلفي براي آرايش و آرايش وجود دارد كه هركسي متناسب با نياز خود از آن استفاده مي كند. اما برخي از اين ابزارها مورد نياز همه هستند و بهتر است اطلاعات كافي در مورد آنها داشته باشيد.
مرطوب كننده و آسترفقط وقتي آرايش زيبا باشد كه پوست زيبا باشد. به همين دليل بايد از پوست مراقبت شود و به همين دليل به مرطوب كننده و پرايمر نياز است. مرطوب كننده پوست را مرطوب نگه مي دارد و آغازگر ماندگاري آرايش را تضمين مي كند.
كرم پودر و كانسيلرهر مبتدي بايد بداند كه با استفاده از كرم پودر و كانسيلر مي تواند به راحتي هر لكه يا تغيير رنگ روي پوست را بپوشاند و پوست را براي آرايش صاف و صيقلي كند.
مداد رسم ابروابرو يكي از ويژگي هاي صورت است كه علي رغم كوچك بودن ، در زيبايي هر شخصي بسيار مهم است. به همين دليل ، آرايش زيبا فقط در شرايط خوب ابرو ديده مي شود. البته از آنجا كه همه خانم ها ابروهاي ضخيم و خوش فرم ندارند ، مي توانند از پماد ابرو براي آرايش ابروهاي خود استفاده كنند.
خط چشم

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.