جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

مقالات آرايشي و بهداشتي

خريد ملك در تركيه و شرايط عمومي خريد املاك و مستغلات در تركيه

۱۶ بازديد

تركيه كشوري است در همسايگي شمال غربي ايران و قرابت بسيار نزديكي از لحاظ فرهنگي و تا حدودي مذهبي با مردم ايران دارد، كشوري پر از اماكن ويژه و ديدني در شهرهاي مختلف همچون استانبول ، ازمير ، آنتاليا و … با آب و هوايي مطبوع و سواحلي زيبا است كه صنعت گردشگري و توريسم آن در سطح جهان بر سر زبان ها افتاده است. تعداد قابل توجهي از ايرانيان بدليل همسايگي تركيه با كشور عزيزمان و همچنين نه چندان دور بودن ارزش پولي اين كشور با ريال ايران قصد اخذ اقامت تركيه از طريق خريد ملك را دارند. تعداد تماس هايي كه با ما گرفته مي شود و مشتريان عزيز در آن شرايط خريد املاك و مستغلات در تركيه و اخذ اقامت تركيه از طريق خريد ملك را جويا مي شوند بسيار زياد است؛ از همين رو ما اين مقاله را به نظر شما عزيزان مي رسانيم تا به خوبي با شرايط ، قوانين و هزينه هاي مورد نياز براي خريد ملك در تركيه آشنا گرديد.

از جمله روشهاي سرمايه گذاري در تركيه ، خريد املاك و مستغلات است كه اگر اين خريد ملك مطابق قوانين و شرايطي كه در ادامه ذكر مي شود باشد، مي تواند منجر به اخذ اقامت تركيه گردد. شايد اولين و مهمترين نكته اي كه در زمينه خريد ملك در تركيه بايد به آن توجه شود ، اين است كه اتباع خارجي امكان و اجازه خريداري املاك در مناطق روستايي نشين ، دهكده ها و بويژه در حوالي و اطراف مناطق نظامي تركيه را ندارند و تنها مجوز خريد آپارتمانها و عراضي تعيين شده از طرف دولت تركيه به اتباع خارجي داده مي شود.

 

خريد ملك و سرمايه گذاري در تركيه

 پيش از اقدام به هر نوع سرمايه گذاري در يك كشور خارجي مي بايست ابتدا دست به عصا اقدام كرد و با آناليز كامل شرايط تصميم به عملي نمودن پلن خود نمود. شما بايد بعنوان يك سرمايه گذار خارجي از شاخص ها و استانداردهاي ريسك و امنيت سرمايه گذاري در درجه اول آشنا شويد. اولين استانداردي كه بايد آناليز شود، نرخ مصادره ( سلب مالكيت ) اموال يا Expropriation Risk سرمايه گذاران خارجي توسط دولت كشور مقصد مي باشد. مصادره اموال سرمايه گذاران خارجي توسط دولت يك كشور مي تواند هم به صورت مستقيم و هم بصورت غير مستقيم با اعمال سياستها و مقررات محدود كننده انجام گيرد. مطابق گزارش هاي بانك جهاني شاخص مصادره اموال در بازه عددي بين ۱ تا ۷ معرفي مي گردد كه يك نشان دهنده كمترين ريسك و هفت بيانگر بيشينه ريسك سرمايه گذاري در آن كشور است.

 

روال دريافت پاسپورت تركيه و حقوق شهروندي

زماني كه شما موفق به خريد ملك قانوني در تركيه به ارزش حداقل 250 هزار دلار آمريكا شويد، بايد به اداره ثبت زمين و املاك اين كشور (Tapu) رفته و درخواست تقاضاي حقوق شهروندي تركيه را ارائه دهيد.

پس از آماده‌سازي و ارائه مدارك و فرم درخواست به Tapu، آن‌ها گزارش ارزيابي مدارك و اسناد انتقال وجه بانكي خريد ملك شما را مورد بررسي قرار مي‌دهند.

اداره Tapu پس از گذشت 3 تا 7 روز كاري و بررسي مدارك، نامه تاييديه حق شهروندي تركيه را به متقاضي ارائه مي‌دهد. سپس فرد بايد با در دست داشتن اين نامه به دفتر مهاجرت تركيه مراجعه كرده و براي مجوز اقامت درخواست دهد.

با دريافت مجوز اقامت و تاييديه حق شهروندي، فرد بايستي براي نهايي‌سازي درخواست خود به اداره كل جمعيت و شهروندي تركيه مراجعه نمايد. لازم به ذكر است كه پس از گذراندن پروسه درخواست سازمان Tapu، همه مراحل در دفتر مخصوص اطلاعات شهروندي Citizenship Information Office مستقر در استانبول و آنكارا دنبال مي‌شود و پروسه دريافت حق شهروندي اين كشور تا حداكثر 30 روز كاري به اتمام مي‌رسد.

تخفيف ويژه براي خريد ملك در تركيه تا سقف 50هزار دلار

تاكيد دولت تركيه بر اين موضوع است كه حداقل ارزش ملك خريداري‌شده توسط اتباع خارجي كمتر از 250 هزار دلار آمريكا نباشد. از اين رو فرد بايد با استفاده از مشاوره وكيل و كارشناسان ملكي معتبر و قابل اطمينان، پيش از اقدام به خريد ملك در تركيه به ارزيابي قيمت آن به صورت تخصصي بپردازد.

اما شما مي‌توانيد با استفاده از خدمات جديد مشاوره و خريد ملك گروه شركت‌هاي نيلگام، از ارزيابي موقعيت و صحت قيمت كارشناسان ما  برخوردار شده و بدون نگراني با تخفيف 10 تا 20 درصدي، ملك موردنظر خود را خريداري نماييد.

 

اخذ اقامت تركيه با خريد ملك كمتر از 250 هزار دلار

 

نحوه اخذ اقامت توريستي تركيه از ابتداي سال 2020 ميلادي دچار تغييراتي خواهد شد. بر اين اساس، اتباع خارجي به مدت يك سال اجازه اقامت توريستي در تركيه را خواهند داشت. البته شهروندان اتحاديه اروپا، جمهوري خلق چين، فدراسيون روسيه و كشورهاي عضو سازمان همكاري توسعه اقتصادي مانند ژاپن، كانادا، آمريكا و… از اين قانون مستثني خواهند بود. شهروندان ايراني نيز بعد از يك سال اقامت توريستي در تركيه امكان تمديد اقامت خود را نداشته و بايد حداقل يك سال از زمان به پايان رسيدن اين نوع اقامت گذشته باشد تا بتوانند مجددا براي اخذ آن اقدام نمايند. بنابراين افرادي كه از اقامت توريستي براي حضور در كشور تركيه استفاده مي‌كنند بعد از پايان يافتن مدت اقامت خود بايد روش‌هاي ديگري را براي اخذ اقامت پيدا كنند. از جمله اين روش‌ها مي‌توان به گرفتن ويزاي تحصيلي تركيه، ثبت شركت در تركيه و خريد ملك در اين كشور اشاره داشت.

همان‌طور كه گفته شد با خريد يك ملك با حداقل قيمت 250هزار دلار مي‌توانيد شهروندي كشور تركيه را دريافت كنيد. اما بسياري از افراد هستند كه يا چنين سرمايه‌اي را نداشته و يا تمايلي به اين ميزان سرمايه‌گذاري ندارند. آن‌ها اين امكان را خواهند داشت تا با خريد يك ملك در تركيه به هر قيمتي، اقامت اين كشور را به دست بياورند. بنابراين در صورتي كه تنها اقامت در تركيه براي شما اهميت داشته و قصد اخذ شهروندي و پاسپورت اين كشور را نداريد مي‌توانيد با سرمايه كمتر از 250هزار دلار صاحب خانه شده و اقامت تركيه را نيز به دست آوريد.

 

 

 

 

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.