جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

مقالات آرايشي و بهداشتي

آنكارا بزرگترين شهربازي جهان در تركيه

۱۶ بازديد

پايتخت تركيه شهر آنكارا مي باشد كه يكي از زيبا ترين شهر اين كشور به حساب مي آيد. از لحاظ  وسعت و جمعيت اين شهر دومين شهر بزرگ و شهري سياسي، علمي آموزشي، تاريخي، توريستي و شاهراه ارتباطي در مركز تركيه است.

شخصي به نام مصطفي تونا توانسته به تازگي توانسته حاشيه نشيني در اين شهر را به شكل كامل حل كرده و سعي دارند با ايجاد امكانات تفريحي و گردشگري به يكي از جذاب ترين شهرهاي تركيه و منطقه تبديل شوند.

شهرداري آنكارا مي خواهد با پروژه هاي بزرگ يا به اصطلاح مگا پروژه مانند مجتمع هاي مسكوني و فرهنگي فوق العاده مجتمع هاي ورزشي خيلي بروز مثل ورزشگاه بي نظير ۱۹ ماييس باشگاه گنجلر بيرليغي و با به وجود آوردن تحول در شهرسازي زمينه را براي زير ساخت هاي گردشگري فراهم سازد.

حالا به سراغ يكي پارك هاي بزرگ دهه هاي اخير همراه با رفع حاشيه نشيني در اين شهر و با هدف جذب دو ميليون بازديدكننده در سال كه توانسته جاي خود را ذهن عموم باز كند، اين پارك بسيار زيبا در محله اي به نام gazi ساخته شده و اسم اين پارك جذاب و زيبا آنكارا نام دارد.

مدتي هست كه شهر بازي آنكارا با مساحت ۱٫۲ ميليون متر مربع يكي از بزرگ ترين شهر بازي هاي دنيا با افتتاح قسمت حيوانات كامل شد.

اين شهر بازي به شكل كلي ايمن و از استاندارد لازم برخوردار است و بر اساس گفته ها اين بزرگ ترين شهر بازي حال حاضر دنيا به حساب مي آيد.

فضاي سرپوشيده شهربازي بزرگ آنكارا داراي 1000 متر مربع مي باشد كه شامل ۱۲۱۷ اسباب بازي بزرگ و بزرگ ترين تم پارك اروپا براي استفاده همه ي رده هاي سني مي باشد. قسمت جديدي كه ساخته شده است بخش حيوانات است و بزرگ ترين انيمل پارك خاورميانه از نوع خود مي باشد.

قسمت محيط سرپوشيده اين پارك داراي ۱۰ چادر خيلي بزرگ است و امكان استفاده از آن را براي 4 فصل سال ايجاد كرده است. اين پارك به اندازه اي است كه با پاي پياده نمي توان از بخش هاي گوناگون آن ديدن كرد و ماشين ها و قطارهايي براي منتقل كردن بازديدكنندگان پيش بيني شده است.

ورودي خيلي زيبايي براي اين پارك درست شده و بعضي از سمبل هاي شهري تركيه مانند آرامگاه مولانا قونيه، برج اديرنه، كاخ توپكاپي و مساجد استانبول، چيفت مناره ارزروم و غيره در قالب يك بناي باشكوه گردآوردي شده اند. ساختمان هاي نمادين مثل قسمت عثمانيه در بخش ورودي پارك قرار گرفته است.

از خصوصيات هاي ديگر اين پارك مي توان به چرخ و فلك، كه به طول ۸۷۰ متر و به ارتفاع ۳۵ متراست و مجسمه دايناسور عظيم الجثه ثبت شده در گينس و تم پارك هاي گوناگون آن اشاره كرد.

حالا مي بايست منتظر تحولي شگفت در عرصه گردشگري اين شهر باشيم و اميدوار باشيم مسئولين شهري توجهي به اتفاقات در حال وقوع كشورهاي كنار خود باشند.

 

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.